Sirius

Yekra Player

Yekra is a revolutionary new distribution network for feature films.

Sirius

“Sirius” is a feature length documentary that follows Dr. Steven Greer – an Emergency Medicine doctor turned UFO/ New Energy researcher – as he struggles to disclose top secret information about classified energy & propulsion techniques. Along the way, Dr. Greer investigates new technology and sheds light on criminal suppression. He accumulates over 100 Government, Military, and Intelligence Community witnesses who testify on record about their first-hand experiences with UFOs and with the cover-up.

In the course of his research Dr. Greer is asked to look at an amazing find: a humanoid specimen, 6 inches long from the Atacama Desert. Not until 2012 was he given permission to take bone samples and DNA from the specimen. At that same time a pre-eminent geneticist, hearing of this find, offered to do DNA testing. He enlisted an MD from the same university,- world renowned for his work with skeletal anomalies, to view the x-rays and CT scans. Their expertise along with Dr. Greer’s expansive knowledge of the subject bring more questions than answers. Where did this “Atacama Humanoid” come from? Are there others like it? What does it say about the origin of the human species?

While on this odyssey, the audience gains a whole new perspective on technology, human evolution, and clandestine organizations who have manipulated and controlled the public for centuries.

woensdag 20 juli 2011

Herinvoering Dienstplicht omdat het moet!

Onze jeugd rooft! Onze jeugd is gewelddadig! Onze jeugd is ongemotiveerd! Onze jeugd is totaal de weg kwijt. Het ontbreekt ze aan teamspirit, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfvertrouwen. En ze worden inmiddels met de nek aangekeken en uitgekotst! Verdient onze jeugd dat? Is het niet tijd dat we echt gaan helpen en opvoeden?

Alle subsidieclubjes bij elkaar kunnen deze problemen niet oplossen. Straatcoaches kunnen deze problemen niet oplossen en de politie kan deze problemen niet oplossen.

Er worden miljoenen geïnvesteerd in kansloze projecten, waar alleen de organisator beter van wordt maar de jeugd weinig tot geen gebruik van maakt. Gesubsidieerd kickboksen zodat ze hun slachtoffers nog beter kunnen raken?! Gesubsidieerd beveiliger spelen in winkelstraten, want ons kent ons?!. Gesubsidieerd snoepreisje om ze bezig te houden?. Allemaal weg gegooid geld. Het helpt geen moer.

Het wordt tijd om oude middelen uit de kast te trekken en enkele nieuwe te laten varen. Herinvoering dienstplicht is helemaal niet duur zoals vele je willen laten geloven. We betalen de meeste 18 jarige jongeren nu ook al een uitkering die hoger ligt dan de wedde die je in het leger krijgt. Ze op straat aan hun lot overlaten kost de samenleving vele malen meer!

In militaire dienst krijgen ze kost en inwoning en zijn van de straat, ze krijgen opleidingen en fysieke trainingen waarbij ze leren om in teamverband te werken en zelfvertrouwen te kweken. En ze leren discipline. Dienstplicht is helemaal niet zo erg als de meeste mensen denken! Ik en vele met mij zij er ook groot mee geworden.

Mijn voorstel is dan ook om herinvoering dienstplicht weer op de agenda van de kamer te krijgen! En geen 9 maanden maar gewoon 12 maanden lang buffelen voor je toekomst! Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat we met pappen en nat houden niet erg ver gaan komen.

Dus steun mijn verzoek om dienstplicht weer op de agenda van de tweede kamer te krijgen! En teken de petitie!

UPDATE: Even een kleine aanvulling na aanleiding van wat reacties op twitter en hier. De dienstplicht geld dus alleen voor jongeren zonder baan of zonder actief lopende opleiding. Want we gaan natuurlijk niet de welwillende jongeren hiermee lastig vallen. Dit geld voor jongeren zonder baan en opleiding, deze moeten verplicht een jaar militaire dienst in, zodat ze van de straat zijn en opgeleid en onderwezen worden en daarbij discipline leren. Ook kunnen problemen besproken en behandeld worden waar deze jongeren mee lopen. Die jongen maken na dat jaar veel meer kans op een baan!

38 opmerkingen:

  1. Slavernij opnieuw invoeren. Yeahh!!!!
    Jesus wat een achterlijk voorstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker laf, anoniem reageren.

    Ik vind het voorstel ansich niet slecht, maar de beoogde uitvoering wel. Dat militaire apparaat mag van mij weg! Laten we die jongeren vooral niet nog meer agressie aanleren in het leger. Gewoon lekker maatschappelijke dienstplicht voor elke jongere, in de zorg bv.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. EENS!! Nog meer watjes kweken met een te grote bek in de zorg..pfff. Ik spreek niet veel mannen die met slechte herinneringen aan hun diensttijd terugdenken. Herinvoeren dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem

    Ik vraag me af of je überhaupt ooit wel eens in het leger hebt gezeten, of dat je dienstplicht ooit mee hebt gemaakt. Niemand is er slechter van geworden, en een beetje discipline in deze tijd kan absoluut geen kwaad. Uiteraard kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor jongeren met een baan of een goede opleiding, mits aantoonbaar natuurlijk. Op straat hangen is er gewoon niet meer bij. Het wordt tijd dat ze zichzelf nuttig maken!

    Het leger doet niet alleen maar oorlogje voeren, maar kan ook optreden bij rampen en calamiteiten. Iets verder denken dan je neus lang is kan geen kwaad! Dat je het slavernij noemt zeg meer over jou als over het leger.

    Maatschappelijk dienstplicht is te vrijblijvend. En ik vraag me af op de oude dametjes wel zitten te wachten op een stel opgeschoten jongeren die verplicht die mensen moeten verzorgen. Door ze op een kazerne op te leiden zijn ze niemand tot last en leren wat samenhorigheid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Daan

    In het leger leer je juist om te gaan met je agressie en die om te zetten in iets positiefs. Sterker nog agressieve honden zullen ze temmen! En leren daar anders mee om te gaan, serieus. Ik kan het weten. Ik was vroeger één van die jongeren. En ja ik weet het, soms gaat het nog wel eens mis, maar dat wordt dan wel allemaal weer netjes opgelost ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal even reageren op Daan en "Anoniem" ..

    Ik zou zo kunnen bedenken waarom jullie tegen dit voorstel zijn, doch plaats ik dit niet omdat dit afleid van de discussie.

    Het is OF werken aan je toekomst, OF verplicht in dienst. Wat kan daar mis mee zijn.

    Meer agressie (op straat) zoals nu is er in mijn ogen nooit eerder geweest.

    Zijn we nu al zover afgezakt dat mensen zelfs de dienstplicht als kamp ziet? Man dat meen je niet !!!

    Groeten Yvonne Tax !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd als een jongere een goede opleiding volgt of een baan dan is t niet nodig!! Ik ben t er zeker mee eens die opgeschoten jongeren naar t leger te sturen al was t maar om ze wat om handen te geven waardoor ze zich belangrijk voelen!! Niet alleen de jongens ook meiden die t er met de pet naar gooien!! En als t na een jaar niet goed genoeg is gewoon half jaar erbij aan plakken!! Net zolang tot ze klaar zijn voor deze grote wereld!! Ik heb nooit in t leger gezeten ik wou dat t toen al zo was!! Dan was t voor mij waarschijnlijk allemaal beter afgelopen!! En voor menegeen om me heen ook!!
    Ik zeg DOEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "Dienstplicht" alleen voor recidivisten of geweldsmisdrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onzin !!! Diensplicht is geen straf, het is een volwaardige baan met inkomsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet het inderdaad niet als straf zien, maar als een gratis opleiding van moedertje staat. Maar ja zodra het woordje plicht verschijnt worden mensen bang. Bah plichten, ik heb rechten! ze vergeten de plichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @DeHelpDeskert

    "Ik vraag me af of je überhaupt ooit wel eens in het leger hebt gezeten, of dat je dienstplicht ooit mee hebt gemaakt."

    Gelukkig niet zeg. Ik zie ook helemaal niet in wat dat ermee te maken heeft, want ik beweer helemaal niet dat het per definitie slecht is.

    "Niemand is er slechter van geworden..."

    En jij hebt iedereen hierover gesproken?

    "Uiteraard kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor jongeren met een baan of een goede opleiding, mits aantoonbaar natuurlijk. Op straat hangen is er gewoon niet meer bij. Het wordt tijd dat ze zichzelf nuttig maken!"

    Je komt hier aan individuele vrijheid. Wat mensen met hun leven doen moeten ze zelf weten. Waar halen mensen toch de gore moed vandaan om andere mensen voor te schrijven hoe ze moeten leven.
    Herrie schoppen is natuurlijk een andere zaak, want je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.

    "Het leger doet niet alleen maar oorlogje voeren, maar kan ook optreden bij rampen en calamiteiten."

    Ja hoor, het hebben van een politie-/legermacht is zeer nuttig voor een land. Weet je wie ook nuttig zijn? Dokters, vuilnismannen, leraren, automonteurs en winkelpersoneel. Moeten we mensen daar ook maar toe gaan dwingen?

    "Iets verder denken dan je neus lang is kan geen kwaad!"

    Iets beter simpele morele principes haneteren ook niet.

    "Dat je het slavernij noemt zeg meer over jou als over het leger."

    Je hebt duidelijk mijn argument niet begrepen. Ik beweer niet dat het leger slavernij is. DienstPLICHT is een vorm slavernij, per definitie!

    "Maatschappelijk dienstplicht is te vrijblijvend."

    Ben ik ook tegen. Geldt hetzelfde voor.

    "Door ze op een kazerne op te leiden zijn ze niemand tot last en leren wat samenhorigheid is."

    Voor jongeren die hier vrijwillig voor kiezen zal dat zo zijn ja (dan werkt het net als een voetbalteam of andere club).
    Dwang is immoreeel en werkt doorgaans averechts.

    Groeten,
    Jan


    @Daan
    Prima hoor, noem me maar laf. Gelukkig heeft lafheid niets maar dan ook niets temaken met de validiteit van mijn argumenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, heerlijk, zeiken over anoniem reageren om vervolgens een nog kleinere duit in het zakje te doen.

    Wat betreft de opmerkingen van anoniem en daan, die kun je nimmer serieus nemen. Duiden om het duiden zullen we maar zeggen.

    Nou dan, nu mijn reactie op het artikel. Goed voorstel, niet meer en niet minder. Aangezien de ouders het niet doen is een stukje opvoeding vanuit het militaire apparaat nooit weg. Discipline, dat is wat de jeugd mist in Nederland. Momenteel springen ze met hun studie financiering van de ene naar de andere opleiding, geld verspilling dus.

    Met dienstplicht bedoelen we natuurlijk niet dat je elk jonge schaap maar de zandbak van Afghanistan moet intrappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Yvonne Tax

    "Het is OF werken aan je toekomst, OF verplicht in dienst. Wat kan daar mis mee zijn."

    Omdat je het morele recht niet hebt om andere mensen voor te schrijven hoe ze hun leven moeten leiden. HEt enige recht dat je hebt is dat ze met hun poten van jou en je spullen afblijven.

    "Meer agressie (op straat) zoals nu is er in mijn ogen nooit eerder geweest."

    En dat moet je uiteraard aanpakken/straffen. Ik ben ar dan ook niet tegen dat aggressieve en destructieve jongeren naar een of ander strafkamp gaan waar ze heropgevoed worden.
    Maar zolang een jongere niets op zijn kerfstok heeft is het gewoon vrijheidsberoving en derhalve immoreel. Punt!

    "Zijn we nu al zover afgezakt dat mensen zelfs de dienstplicht als kamp ziet? Man dat meen je niet !!!"

    Zijn we al zover afgezakt dat niemand meer snapt dat vrijheidsberoving en gedwongen tewerkstelling, terwijl je niets op je geweten hebt, een vorm van slavernij is?

    Ook de groeten.
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Yvonne Tax

    "Onzin !!! Diensplicht is geen straf, het is een volwaardige baan met inkomsten."

    Het IS al vrijheidsberoving en gedwongen tewerkstelling. Het zou er nog bij moeten komen dat je er ook nog eens niks voor kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @jan
    Jij waarschijnlijk ook het type die onderduikt wanneer een staat van beleg wordt afgekondigd?

    Dienstplicht gelijk trekken met slavernij kun je nimmer goedpraten, hoe goed je bedoelingen ook zijn. Dienstplicht wordt in de wet zelfs vrijgepleit van die vergelijking.

    Vrijheidsberoving? Misschien. Maar je hebt gewoon je vrije dagen net als bij elke andere baan. Gedwongen tewerkstelling? Misschien. maar eigenlijk probeer je gewoon het werkschuwe tuig te beschermen. Ik krijg ook erg het gevoel dat jij waarschijnlijk al jaren met een uitkering op de bank zit... of ben je afgekeurd? Kan natuurlijk ook.

    De logica van Yvonne kun je niet tegen in gaan. Werken aan de toekomst ergo studeren of werken en anders dienstplicht. Op die manier heb je altijd wat te doen. Wat is daar mis mee? De enige andere optie is dat je dus niks doet... en dan komen we weer op het punt wat ik net aanhaal dat je eigenlijk werkschuw tuig probeert goed te praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @zuursnor

    "Jij waarschijnlijk ook het type die onderduikt wanneer een staat van beleg wordt afgekondigd?"

    Jaaa, we gaan weer lekker op de man spelen!

    "Dienstplicht gelijk trekken met slavernij kun je nimmer goedpraten, hoe goed je bedoelingen ook zijn. Dienstplicht wordt in de wet zelfs vrijgepleit van die vergelijking."

    Ik heb niets met de wet te maken, wel met basale logica.
    Slavernij of lijfeigenschap is een vorm van onvrijwillige dienst waarin een persoon wordt behandeld als het eigendom van een ander persoon.
    Zodra je als mens niet meer zelf kunt beslissen over je lichaam en waar je je tijd aan besteedt, dan ben je geen eigenaar meer van jezelf, maar van iemand anders.

    "Vrijheidsberoving? Misschien. Maar je hebt gewoon je vrije dagen net als bij elke andere baan."

    Nee, niet misschien. Het IS vrijheidsberoving, want het is ONVRIJWILLIGE dienst!

    "Gedwongen tewerkstelling? Misschien."

    Nee, niet misschien. Het IS gedwongen tewerkstelling, want het is ONVRIJWILLIGE dienst!

    "maar eigenlijk probeer je gewoon het werkschuwe tuig te beschermen."

    Integendeel. Niet werken, prima, maar dan ook geen uitkering.
    Wat mensen hier moeten snappen is dat de grens ligt bij geweldpleging. In dat geval mag er van mij gestraft worden, bijv. door je naar een heropvoedingskamp te sturen.

    "Ik krijg ook erg het gevoel dat jij waarschijnlijk al jaren met een uitkering op de bank zit... of ben je afgekeurd? Kan natuurlijk ook."

    Nogmaals: Op de man spelen kan iedereen.
    Ik heb een gezin met 2 kinderen, en al bijna 14 jaar een normale baan. Meteen gaan werken na mijn studie en geen dag werkloos geweest. En nou jij weer.

    "De logica van Yvonne kun je niet tegen in gaan."

    Heb ik al gedaan.

    "Werken aan de toekomst ergo studeren of werken en anders dienstplicht."

    Nee, en anders met de billen op de blaren zitten als je geen cent te makken hebt. En een strafkamp in als je vervolgens herrie gaat schoppen.

    "Op die manier heb je altijd wat te doen. Wat is daar mis mee?"

    Wat er mis mee is, is dat jij simpelweg niets te zeggen hebt over de toekomst van MIJN kinderen!
    Maar ik lees nu net dat er een update gekomen op de openingspost. Het geldt niet voor normale goedwillende studerende en/of werkende jongeren. Dat is al wat. Dan nog ben ik er tegen, want ik ben simpelweg tegen dwang.

    "De enige andere optie is dat je dus niks doet... en dan komen we weer op het punt wat ik net aanhaal dat je eigenlijk werkschuw tuig probeert goed te praten."

    Moeten ze inderdaad zelf weten, zoalng ze andere mensen maar niet lastigvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dienstplicht vrijheidsberoving?? Is niet anders dan op je werk te moeten verschijnen. Ik heb nog nooit iemand tegen zijn baas horen zeggen dat het een vrijheidsberover is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Er zijn nu eenmaal mensen die maken alleen gebruik van hun rechten. Plichten zijn voor anderen. Zoals de plicht verantwoording voor elkaar te nemen :) Plichten is vies bah. Ik snap Jan wel een beetje hoor. Maar hij gaat aan het hele punt voorbij. Zoals ik in de comments al schrijf ik ben een ervaringsdeskundige in dit geval. Als ik niet in het leger had gezeten had ik nu een enorm strafblad gehad en misschien zelfs nog vastgezeten. Het hele idee is om de jeugd niet meer doelloos op straat te laten slenteren. En vrijblijvend werkt gewoon niet. Dus hoppa 1 jaar een gratis opleiding van de staat en aan jezelf werken. Ik zeg win win :)

    jeugd met een baan of die een opleiding volgen vallen niet onder deze plicht. Jeugd zonder baan en opleiding gaan we helpen met een opleiding een baan voor een jaar en daarbij leren ze nog nuttige dingen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Yvonne Tax

    "Dienstplicht vrijheidsberoving?? Is niet anders dan op je werk te moeten verschijnen."

    Wie zegt dat dat moet?

    "Ik heb nog nooit iemand tegen zijn baas horen zeggen dat het een vrijheidsberover is."

    Omdat hij dat niet is. Je kunt voor een andere baas gaan werken of je eigen baas worden.

    Je lijkt het verschil niet zien tussen:
    - de keus maken om op jouw manier in je levensonderhoud te voorzien (omdat voedsel en onderdak nu eenmaal niet uit de lucht komt vallen)
    en
    - gedwongen worden om te gaan werken bij een specifieke werkegever.

    Wist je dat er vormen van slavernij zijn waarbij slaven goed werden behandeld en zelfs de mogelijkheid hadden om zichzelf na verloop van tijd vrij te kopen? Wordt het daarmee ethisch verantwoord?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yvonne Tax zei
    Dienstplicht vrijheidsberoving?? Is niet anders dan op je werk te moeten verschijnen. Ik heb nog nooit iemand tegen zijn baas horen zeggen dat het een vrijheidsberover is.
    21 juli 2011 03:48

    Een burgerbaan is vrijwillig, kun je op elk gewenst moment mee stoppen!

    DienstPLICHT, de naam zegt het al is niet vrijwillig dus een soort slavenarbeid onder dwang.

    Dienstplicht ALLEEN invoeren voor recidivisten en geweldplegers, want dienstplicht is een straf.

    Welke weldenkende intelligente Nederlander gaat vrijwillig in het leger? Niemand toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een domme reacties.

    Er is ook zoiets als leerPLICHT moeten we die ook maar meteen afschaffen dan?

    Dus je hebt liever dan jongeren een uitkering trekken dan een baan in dienst? In dienst heb je ook verschillende mogelijkheden hoor, dus keuzevrijheid genoeg en nog betaald ook.

    Als je een uitkering hebt, heb je bijvoorbeeld ook sollicitatiePLICHT.

    Er zijn genoeg plichten waar we aan moeten voldoen en ik vind dit ronduit de beste oplossing om straatjongeren - die geen opleiding volgen of werken, de dienstplicht op te leggen.
    En als je dat niet doet, ook geen geld !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vraag me af welke Oplossing Jan zelf ziet om het probleem wat we met onze jeugd hebben op te lossen? De oplossingen uit het verleden blijken niet te helpen, maar kosten wel bakken vol met geld. Knuffelen helpt ook niet. Het is na mijn idee heel hard bergafwaarts gegaan met onze jeugd toen dienstplicht werd afgeschaft. Herinvoeren is in mijn ogen de enige optie om in ieder geval een deel van de jeugd op het rechte pad te krijgen. Het is geen straf het is hulp. Maar inderdaad wel verplichte hulp. We moeten onze verantwoordelijkheid nemen en de jeugd niet aan hun lot overlaten en in de armen van criminelen en extremisten duwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @DeHelpDeskert

    "Er zijn nu eenmaal mensen die maken alleen gebruik van hun rechten."

    Daar ben ik tegen.

    "Plichten zijn voor anderen."

    Daar ben ik ook tegen.

    "Zoals de plicht verantwoording voor elkaar te nemen :)"

    Dat is dus geen plicht. Buiten vrijwillige contracte verplichtingen ben ik aan niemand (behalve mijn gezin) iets verschuldigd.

    "Plichten is vies bah."

    Nee, plichten zijn immoreel.

    "Ik snap Jan wel een beetje hoor. Maar hij gaat aan het hele punt voorbij. Zoals ik in de comments al schrijf ik ben een ervaringsdeskundige in dit geval. Als ik niet in het leger had gezeten had ik nu een enorm strafblad gehad en misschien zelfs nog vastgezeten."

    En dus was jij naar een paar vergrijpen vanzelf in een heropvoedingskamp terecht gekomen.

    "Het hele idee is om de jeugd niet meer doelloos op straat te laten slenteren."

    Ik beweer dan ook niet dat deze jongeren het recht hebben om eindeloos op straat rond te slenteren. Zolang ze niet bijdragen aan 'de straat' kunnen ze er wat mij betreft ook geen aanspraak op maken. Een winkelcentrum kan een terecht jongeren de toegang ontzeggen.

    "jeugd met een baan of die een opleiding volgen vallen niet onder deze plicht."

    Ik zag deze toevoeging pas later. Goed dat je dat gecorrigeerd hebt.

    "Jeugd zonder baan en opleiding gaan we helpen met een opleiding een baan voor een jaar en daarbij leren ze nog nuttige dingen ook."

    Hoewel ik er principieel tegen ben (op morele gronden), denk ik ook dat je je in praktische zin vergist. Dwang werkt in het algemeen niet. Maar nogmaals, bij herrie schoppen is het een andere zaak.

    Voor de goede orde: Ik ben aardiger dan ik overkom. ;-)
    Ik ben nu eenmaal iemand die srerk hecht aan individuele vrijheid. Het onderwerp ligt me na aan het hart. Ik snap dat je het goed bedoeld met dit voorstel.

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dienstplicht is vrijheidsberoving!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vrijheidsberoving mag alleen toegepast worden op criminelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Yvonne Tax

    "Er is ook zoiets als leerPLICHT moeten we die ook maar meteen afschaffen dan?"

    Yep, is verantwoordelijkheid van de ouders tot een bepaalde leeftijd. Het huidige onderwijs is sowieso overrated.

    "Dus je hebt liever dan jongeren een uitkering trekken dan een baan in dienst?"

    Valse tegenstelling.
    Ik ben tegen uitkeringen voor gezonde capabele mensen.

    "Als je een uitkering hebt, heb je bijvoorbeeld ook sollicitatiePLICHT."

    Tegen uitkeringen dus voor deze jongeren, maar ook tegen sollicitatieplicht.

    "Er zijn genoeg plichten waar we aan moeten voldoen..."

    Drogreden.

    "En als je dat niet doet, ook geen geld !"

    Precies. Niet werken, moet je zelf weten, maar dan ook geen geld.

    Groet!

    - http://www.meervrijheid.nl
    - http://www.vforvoluntary.com
    - http://mises.org

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jan zei
    @Yvonne Tax

    "Er is ook zoiets als leerPLICHT moeten we die ook maar meteen afschaffen dan?"

    Yep, is verantwoordelijkheid van de ouders tot een bepaalde leeftijd. Het huidige onderwijs is sowieso overrated.

    "Dus je hebt liever dan jongeren een uitkering trekken dan een baan in dienst?"

    Valse tegenstelling.
    Ik ben tegen uitkeringen voor gezonde capabele mensen.

    "Als je een uitkering hebt, heb je bijvoorbeeld ook sollicitatiePLICHT."

    Tegen uitkeringen dus voor deze jongeren, maar ook tegen sollicitatieplicht.

    "Er zijn genoeg plichten waar we aan moeten voldoen..."

    Drogreden.

    "En als je dat niet doet, ook geen geld !"

    Precies. Niet werken, moet je zelf weten, maar dan ook geen geld.

    Groet!


    Daar ben ik helemaal mee eens!
    Toch nog mensen met hersens :P

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @DeHelpDeskert

    "Ik vraag me af welke Oplossing Jan zelf ziet om het probleem wat we met onze jeugd hebben op te lossen?"

    Voorop gesteld: Als ik geen oplossing heb, dan wil dat nog niet zeggen dat jouw voorstel goed is.

    Dit is een groot maatschappelijk probleem dat niet zomaar op te lossen is.
    Een veel vrijere maatschappij, vooral op economisch gebied lijkt me al een stap in de goede richting. Maak het vooral makkelijk voor jongeren om te werken. Schaf bijv. minimumloon af

    Lees ook:
    "Jeugdwerkloosheid wordt veroorzaakt door het belachelijke minimum (jeugd)loon. Momenteel is het zo dat op je verjaardag je loon omhoog schiet, alsof je van de ene op de andere dag veel productiever bent geworden. Natuurlijk vervangt je werkgever je dan liever voor iemand die een jaartje jonger is. Als minderjarigen de vrijheid hadden om met hun werkgever een salaris af te spreken dat aansluit bij wat ze werkelijk kunnen en doen, zou er geen jeugdwerkloosheid bestaan."
    Bron: http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1775

    "Knuffelen helpt ook niet."

    Ik zei eerder al dat ze van mij geen uitkering zullen krijgen, dus knuffelen ben ik niet voor.

    "Het is na mijn idee heel hard bergafwaarts gegaan met onze jeugd toen dienstplicht werd afgeschaft."

    Correlatie betekent niet automatisch een causaal verband. Er zijn wel meer dingen veranderd in die tijd.

    "Herinvoeren is in mijn ogen de enige optie om in ieder geval een deel van de jeugd op het rechte pad te krijgen. Het is geen straf het is hulp."

    Als het onvrijwillig is, dan zal het ervaren worden als straf.

    "We moeten onze verantwoordelijkheid nemen en de jeugd niet aan hun lot overlaten en in de armen van criminelen en extremisten duwen."

    Daar pleit ik dan ook niet voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Jan,

    Ik ben ook wel voor afschaffing van het minimumloon. Ik heb alleen te weinig vertrouwen in werkgevers dat ze daar dan ook verantwoordelijk mee omgaan en niet NOG minder gaan betalen. Ik bedoel het is niet zo dat de werkgever er nu ook niet boven dat minimumloon mag gaan zitten en dus meer mag uitbetalen. Correct me if im wrong.

    Of bedoel je daarmee dat een werkgever onder dat minimum kan gaan zitten omdat het niet veel of zwaar werk is. En zo dus afspraken kan maken met werknemers en dus eventueel twee mensen aan kan nemen voor minder zonder dat hij verplicht is het minimumloon te betalen? Hier zit zeker wel wat in!

    Ik snap het idee van vrijheid maar al te goed. Ik ben alleen van mening dat heel veel mensen niet met die vrijheid om kunnen gaan. Daarnaast is vrijheid relatief. Wat voor jou vrijheid is, hoeft het voor een ander niet te zijn.

    Sommige mensen hebben gewoon een duwtje in de juiste richting nodig. En als daar soms wat dwang bij nodig is, so be it.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @DeHelpDeskert

    "Ik ben ook wel voor afschaffing van het minimumloon. Ik heb alleen te weinig vertrouwen in werkgevers dat ze daar dan ook verantwoordelijk mee omgaan en niet NOG minder gaan betalen."

    Dat is een illusie. Werkgevers zoeken altijd naar de juiste belans tussen hardwerkend en gemotiveerd persooneel en een zo laag mogelijk loon. Tenzij het altruisten zijn.
    Het punt is echter dat werkgevers ook concurreren met andere werkgevers om arbeiders. Hoe laag het loon voor een bepaalde groep op een bepaald moment ook is, werk is altijd nog beter dan werkeloos. Werk leidt tot ervaring, waardoor je waardevoller wordt (ook voor andere bedrijven), waardoor voor meer salaris kunt onderhandelen. Misschien dat de lonen voor een bepaalde tijd erg laag zullen zijn, maar in the long run lost de markt dat op.
    Ik raad je sterk aan om eens een kijkje te nemen op http://mises.org

    "Of bedoel je daarmee dat een werkgever onder dat minimum kan gaan zitten omdat het niet veel of zwaar werk is. En zo dus afspraken kan maken met werknemers en dus eventueel twee mensen aan kan nemen voor minder zonder dat hij verplicht is het minimumloon te betalen? Hier zit zeker wel wat in!"

    Ja. Minimumloon leidt simpelwel tot werkeloosheid, want bedrijven kunnen het geld maar 1 keer uitgeven. Als je normaal gesproken geld hebt voor 10 man, dan kan een verplicht minimumloon ervoor zorgen dat ze er maar 9 aannemen. Uiteraard nemen ze de meest capabele mensen, dus het zijn dan ook nog eens de zwakkeren die er de dupe van worden. En omdat er toch productie gedraaid moet worden, worden die aangenomen 9 werknemers extra gepusht.

    "Ik snap het idee van vrijheid maar al te goed. Ik ben alleen van mening dat heel veel mensen niet met die vrijheid om kunnen gaan."

    Ik denk dat het reuze meevalt. De meeste mensen zijn nog altijd van goede wil, zeker in een relatief 'gezond' land als Nederland.
    Ik zeg altijd maar: Als je uitgaat van het slechte in de mens (luiheid, onverschilligheid, aggressiviteit, domheid, etc.) dan lijkt het me niet erg zinvol om een kleine groep alles voor de rest te laten beslissen. Politici zijn namelijk ook mensen.

    "Daarnaast is vrijheid relatief. Wat voor jou vrijheid is, hoeft het voor een ander niet te zijn."

    Daar ben ik het t.o.z.h. ook wel mee eens, en daarom ben ik niet voor absolute vrijheid. Dit is het verschil tussen libertarisme en libertinisme. Libertijnen zijn voor 'alles doen wat jij zelf leuk en fijn vindt'. Voor libertariers is de grens geweldsinitiatie, dus zelfverdediging (je lijf en goed beschermen) is geoorloofd.

    "Sommige mensen hebben gewoon een duwtje in de juiste richting nodig. En als daar soms wat dwang bij nodig is, so be it."

    En als ik nou vind dat jij een gedwongen duwtje nodig hebt?
    Wat dwang betreft zou je deze korte video eens kunnen bekijken: http://youtu.be/PGMQZEIXBMs

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wil ffe inhaken omdat wij zelf werkgever zijn en veel met jongeren werken.. (supermarkt)

    Jongeren die goed presteren mogen vaak na hun vakantiebaan hun werk voortzetten, goed personeel is moeilijk te vinden, want we zien veel dat ze niet meer willen werken voor hun geld (of de avond tevoren teveel hebben gedronken en gefeest).

    We zien ook dat er veel te makkelijk om wordt gesprongen met regels en werktijden, alles is maar vanzelfsprekend lijkt wel.

    Gelukkig zijn er ook goeie en die koesteren we !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Herinvoeren, per direct. Je creeërt een win-win situatie op deze manier. Of je werkt al aan je toekomst of je gaat in dienst werken aan je toekomst en mocht je dat niet bevallen dan heb je alleen maar meer motivatie om te gaan werken en je nuttig te maken. Ik zeg: Aye!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja van mij mag het maar diegene die de grootste rotzooi trappen die mogen hier echt geen dienstplicht vervullen ook al zijn ze Nederlander ze hebben toch een dubbele paspoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jan moet gewoon verhuizen, ieder land heeft wetten. en als je het niet eens bent met de wetten, ga ergens anders wonen. de staat verplicht zich om voor de burgers te zorgen, dus moeten de burgers voor de staat zorgen. die paar jaartjes school beried een mens(kinderen) niet voor op wat er allemaal gaat komen in de grote mensen wereld. dienstplicht is een verlengde van leerplicht(ook slavernij???).

    1 jaartje in dienst vrijheidsberoving, man ik lach me dood na dit allemaal gelezen te hebben. er zijn 3 miljard mensen op de wereld die hier graag 5 jaar in dienst gaan voor een nederlands paspoort. wees trots dat je hier woont en 1 jaartje dienst als je kinderen lui zijn is goed voor ze(als ze toch geen baan /opleiding hebben). het is mens/dier eigen dat als we willen eten maar het niet hebben dat we het stelen.

    Jan je zit in een tunnel visie, je luistert niet naar anderen...jij hebt jouw mening en dat is de juiste...niet dus

    dat is ook wat mis is met onze maatschappij op dit moment. WE ZIJN TE TOLERANT. tegenwoordig is mag alles maar. ouders die zelf geen verantwoordelijkheids gevoel hebben jagen kinderen de maatschappij in zonder normen en waarden.

    vraag aan Jan -

    ben je wel eens uitgescholden door een kind van 9 jaar oud?

    als ik vroeger het lef in mijn donder had dan kreeg ik net zoveel klappen als ik hebben wilde van mijn ouders.

    en tegenwoordig voeden ouders hun kinderen niet meer op. 2 verdieners zien hun kinderen nauwelijks.

    IK ben VOOR de dienstplicht of dat jij het nu slavernij vindt of niet. opvoeding is niet vrijblijvend PUNT

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Als je de jongeren normaal zou betalen zou ik nog bijna voor zijn maar dat gebeurd niet!
    Is RoLJaM niet goed bij zijn hoofd? Jongeren het leger in sturen terwijl ze daar zelf niet achter staan wat een goed idee?! Hoezo goed voor het moraal! Ik wil niet zeggen dat ik dan wel weet wat de oplossing is maar dit zeker niet!

    Ook dit is discriminatie (leefdtijd) je moet de jeugd niet zo onderschatten. Elke generatie heeft zijn min en plus punten

    P.s.opvoeding is de verantwoording van de ouders. Dus misschien moeten die wel eens een training of twee krijgen??!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.s.opvoeding is de verantwoording van de ouders. Dus misschien moeten die wel eens een training of twee krijgen??!!

      waar ????

      de ouders hebben waarschijnlijk ook deze disciplinare opvoeding misgelopen ( 78 1 )

      Verwijderen
    2. sorry disciplinaire

      Als je de jongeren normaal zou betalen zou ik nog bijna voor zijn maar dat gebeurd niet!

      wat nou !!! ze krijgen kost en inwoning , gratis internet , sporten zonder einde , gratis bioscoop ,
      gratis vervoer , enz enz

      daar worden ze bezig gehouden
      en als het weekend aanbreekt zijn ze te moe om auto's in de brand te steken of te bekrassen . buschauffeurs en taxichauffeurs af te ranselen .
      bus hokjes en verkeersborden te slopen .
      de straten te bevuilen met mac donalds troep .
      mensen die slapen MOETEN ivm hun werk storen door schreeuwend door een woonwijk heen te trekken en lege flessn alcohol overal stuk te gooien .

      voor dit soort niets nutten zonder respect voor niets en niemand met hun VEEL te grote mond .
      daar moest de dienstplicht al VEEL eerder ingevoerd zijn .

      Verwijderen
  36. Ik ben van de generatie dat dienstplicht er nog was. En ik hoor geen enkele man klagen over die tijd!! Allemaal hebben ze het als zeer positief ervaren. En er is NIEMAND slechter uit gekomen dan dat hij erin ging. De grootste fout die ze hebben gemaakt is de dienstplicht af schaffen. ik ben een dochter van een beroepsmilitair en NEEik ben niet gedrild thuis. Er is mij wel discipline en respect bij gebracht en dat missen een hoop mensen vandaag de dag. Dus ik zeg DOEN!

    BeantwoordenVerwijderen