Sirius

Yekra Player

Yekra is a revolutionary new distribution network for feature films.

Sirius

“Sirius” is a feature length documentary that follows Dr. Steven Greer – an Emergency Medicine doctor turned UFO/ New Energy researcher – as he struggles to disclose top secret information about classified energy & propulsion techniques. Along the way, Dr. Greer investigates new technology and sheds light on criminal suppression. He accumulates over 100 Government, Military, and Intelligence Community witnesses who testify on record about their first-hand experiences with UFOs and with the cover-up.

In the course of his research Dr. Greer is asked to look at an amazing find: a humanoid specimen, 6 inches long from the Atacama Desert. Not until 2012 was he given permission to take bone samples and DNA from the specimen. At that same time a pre-eminent geneticist, hearing of this find, offered to do DNA testing. He enlisted an MD from the same university,- world renowned for his work with skeletal anomalies, to view the x-rays and CT scans. Their expertise along with Dr. Greer’s expansive knowledge of the subject bring more questions than answers. Where did this “Atacama Humanoid” come from? Are there others like it? What does it say about the origin of the human species?

While on this odyssey, the audience gains a whole new perspective on technology, human evolution, and clandestine organizations who have manipulated and controlled the public for centuries.

woensdag 26 oktober 2011

Lieve Mauro, wees niet boos op ons

Lieve Mauro, wees niet boos op ons. Het zijn niet wij die je in deze vervelende situatie hebben gebracht. Het begon bij je harteloze ouders die je op een vliegtuig zette met maar één doel! Een verblijfsvergunning, want met die verblijfsvergunning mag jij je familie laten overkomen, dat was het idee en dat is de waarheid.

Toen je aankwam in Nederland als klein jongetje werd je liefdevol opgevangen om vervolgens bedolven te worden onder de asiel advocaten en hulpverleners die goede zaken doen vanwege gevallen zoals jij. Je werd in een hulpverleners molen getrokken die je jaren lang aan het lijntje hebben gehouden. Want zeg nou eerlijk het was al vrij snel duidelijk dat je hier niet kon blijven.

Het siert je en het verdient diep respect dat je ondanks dat alles stinkend je best hebt gedaan er toch wat van te maken. De taal leren, naar school gaan en zelfs diploma’s halen. Daar kunnen veel mensen wat van leren Mauro! Dat alles maakt het extra zuur dat juist jij weg gestuurd gaat worden uit Nederland en geloof me, ik zie liever anderen gaan dan jij Mauro.

Maar lieve Mauro je wordt nu weer gebruikt, niet alleen door asieladvocaten die je steeds maar weer een worst voorhielden met mooie verhaaltjes en dat terwijl de uitslag al jaren bekend was en keer op keer werd bevestigd. Jij Mauro hebt deze mensen onderhouden, over jouw jonge rug hebben ze zich keer op keer kunnen verrijken door de uitslag te negeren en niet naar jou belangen te kijken. Nu wordt je gebuikt in de media, die vooral hun best doen om laten zien hoe zielig je wel niet bent. En dat terwijl je in mijn ogen een ijzersterke gozert bent met doorzettingsvermogen!

De emoties lopen hoog op en het land is verdeeld, waarom nou jij? Een jonge die wel zijn best heeft gedaan en zich heeft ingezet om waardevol te zijn voor onze maatschappij is de vraag die je overal leest. Nou Mauro er zullen vast al heel veel mensen geweest zijn die zeggen dat het de schuld is van Wilders en dat Leers wordt gedwongen. Geloof je echt dat die mensen zo harteloos kunnen zijn? Ik niet. Er speelt meer jij bent slachtoffer van een de-immigratie wet opgesteld door de PVDA het enige wat Leers kan doen is de wet naleven. Ja je hoort mensen roepen dat Leers een uitzondering kan maken op de regels zodat jij zou kunnen blijven.

Maar dan stel ik je de volgende vraag. Hoe vond jij het toen je op het vliegtuig werd gezet door je moeder en vervolgens aan je lot werd overgelaten en jaren in de zekerheid van onzekerheid heb moeten leven? Het lijkt me een hel om zo door het leven te moeten gaan. Dat gun je toch niemand Mauro? En dat lieve Mauro is de rede waarom je moet gaan, zodat niet nog meer kinderen hetzelfde lot als jij moeten ondergaan en een toekomst vol onzekerheid tegemoet gaan. Ik weet zeker dat jij dat ook niet wil.

Lieve Mauro je bent nu 18 jaar en voor de wet volwassen en voor een maatschappij veel waard. Misschien kan je in Angola ambassade werk gaan doen of een goede baan vinden in dienst van de overheid? Of kan je gewoon opnieuw asiel aanvragen om later terug te kunnen keren naar Nederland. Mijn steun heb je en je bent van harte welkom wat mij betreft.

Maar lieve Mauro wees niet boos op ons, het begon op het vliegveld in Angola.

47 opmerkingen:

  1. Lieve HelpDeskert
    Is er geen grijze cel in uw ietwat modderige hersenpan die schreeuwt om enige bewijstechnische onderbouwing van uw stelling dat de kleine Mauro destijds alleen maar op het vliegtuig is gezet om in een later stadium een sluw voorbereide gezinshereniging op poten te zetten?
    Ook komt het niet in uw rechts conservatief verzuurde brein op dat het mogelijk zou kunnen zijn dat een moeder in wanhoop haar kind uit een destijds door hongersnoden geplaagd Angola wilde laten ontsnappen? Een land waar de overlevingskans van een kind bijzonder klein was(en is).
    Nu ben ik benieuwd lieve Helpdeksel, wat zou jij doen in haar situatie?
    Jij zou waarschijnlijk denken "mijn kind sterft hier waarschijnlijk.. maar alles beter dan die vriendelijke mensen in Nederland op te zadelen met mijn sores hier, dat doe je niet als welopgevoed 3dewereldland bewoner, dan val je die mensen daar niet lastig. Die hebben het al moeilijk genoeg met die hoge prijzen van een pakje sigaretten en de dure ziektekostenverzekeringen enzo."
    Neen, dat zouden ons soort mensen nooit doen, wij laten liever onze kinderen sterven..toch?
    Mordicant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schrijver van dit vod is ERNSTIG gestoord! ERNSTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Helpdeskert, dappere anonieme strijder voor alles wat keihard, gevoelloos en hatelijk is, wees niet boos op ons. Het begon op die vakantie in Torremolinos en met de slechte kwaliteit van Spaanse condooms.
    Had je vader nou maar goeie Nederlandse condooms in de bagageruimte van zijn Opel Ascona gelegd, dan had je dit nu niet geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "ik zie liever anderen gaan dan jouw Mauro."

    Jouw Mauro.

    Doe even een cursusje Nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat iemand in staat is zo openlijk blijk te geven van zijn eigen stupiditeit door een dergelijk stuk te schrijven is wel heel bijzonder.
    Maar aan de andere kant, als je ook zo'n bord voor je kop hebt is het ook wel erg moeilijk om de wereld om je heen te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De taal leren, dat zou schrijver dezes ook wel mogen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je beschrijft jezelf hieronder als "gezonde nederlandse jongen" maar met zoon gedachtegang ben je psychisch toch wel heel erg ziek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan de CDA marionet die boze mails moet lezen,

    Op Uw laatste congres bewees het CDA van een ooit min of meer fatsoenlijke partij verworden
    te zijn tot een relikwie van opportunisme en politiek onbenul.

    Maar dat is mijn mening natuurlijk..

    Vandaag , met de grootste politieke teleurstelling van deze eeuw voorop, uw eigen hielenlikkende
    Gerd Leers , bewees uw partij ook schofterig te zijn geworden en verloor U dat minieme
    beetje humaniteit dat bijvoorbeeld een Hannie van Leeuwen nog ergens had laten rondslingeren.

    "Ïk zie helaas geen uitweg voor Mauro” Schaamt U!

    Ik hoop dat uw hele partij bij een hopelijk snelle volgende verkiezingen totaal in rook opgaat!

    Met onbeschrijfelijke Walging,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Denk dat Mauro in ieder geval beter is in spellen, naar mannetje. Zullen we ruilen, jij naar Angola, Mauro hier?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, zoals ik in het stuk al schijf. Wat mij betreft is die jongen van harte welkom. De realiteit is alleen dat dit niet gaat lukken vanwege de wet. Natuurlijk snap ik dat dit emotioneel heel erg gevoelig ligt en kan mijn schrijven zelfs verkeerd over komen. Maar ik bespeur geen haat in mijn schrijfsel zoals jullie die blijkbaar wel bespeuren. Of is iedereen nu ineens expert in asielzaken? het is gewoon heel moeilijk. Maar goed, zeik me maar af ik kan het hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helpdeskhelpert, blijkbaar ken jij Mauro's ouders, anders zou je nooit zo goed op de hoogte van hun beweegredenen zijn, denk ik?

    Geef ze even een belletje en vraag ze hun zoon goed op te vangen. Bedankt.

    ps. Waarom ben je zo zuur dat je denkt dat mensen die jongen alleen maar hielpen uit politiek of eigen belang en niet vanuit oprechte goedheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sorry ik snap de reacties hier boven mij niet. Behalve het totale gebrek aan bewijs voor paragraaf 1 en 6 (dat maakt het niet onmogelijk, maar dat terzijde), heeft Helpdeskert toch gewoon gelijk?

    Er is in Nederland een heel circus opgebouwd rond de "zielige asielzoekertjes", waarin advocaten/adviseurs/instellingen dik geld verdienen over de rug van bijv Mauro. Ook als al duidelijk is dat de persoon in kwestie niet mag blijven.

    Ook is de wet ooit door de PvdA opgezet, maar Verdonk was vervolgens de duivel zelfde door deze wet uit te voeren (en Wilders nu).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé Helftdeksel,
    Scan de volgende keer voor je op enter drukt je hilarische hersenspinsels even op spelfouten. De geloofwaardigheid en inhoud van je boodschap worden er wat door ondermijnd nu.

    Het is overigens jammer dat stom zijn geen pijn doet. Want ik vind u best stom. Tenzij u natuurlijk een volkomen mislukte poging tot ironie heeft gepubliceerd. In dat geval mijn excuses. Maar ik vrees dat het er echt staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @KoningBarend

    'Hé Helftdeksel', briljant.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wel even aangifte doen tegen die Anoniem he. ip adres ophalen en traceren die handel.

    (Ook anoniem)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk, hoe het anoniem schurftig tuig reageert hier! Maar uh, weten jullie ook of Mauro al in't vliegtuig zit?

    Dol Driescht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoewel de beweringen over de biologische ouders van kut op Dirk slaan, kan ik de Helpdeskert geen ongelijk geven in een groot deel van de andere zaken die hij aankaart.

    En die anoniem van 26 oktober 2011 05:48 moeten je lekker naar Angola sturen.

    Oh, en Mauro moet gewoon blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Andie Arbeit

    Klopt, dat van die ouders had ik misschien anders moeten formuleren ik heb daar geen enkel bewijs voor alleen een onderbuik.

    En ja Mauro moet blijven, maar ik geloof ook niet dat ik in mijn stuk zegt dat hij weg moet.

    De anonieme reacties zijn triest, maar goed dat is het risico blijkbaar als je een andere mening hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @helpdeskert

    Mwah, ik moet eerlijk zeggen dat de vorm er wel een tikkeltje toe uitnodigt, maar een mens met gezond verstand staat daar inderdaad boven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee.. Je stukje is triest.. En de reacties zijn begrijpelijk.. Van je Aanhef "Lieve Mauro" , Heb je nog met 'm geknikkerd? tot het in mijn optiek walgelijke einde .. "het begon op een vliegveld in Angola" , daar weet jij helemaal! geen REET van meneer.. Dat is een ranzige aanname en een schop na.. vind ik! En ik zou 'm e-mail wel willen plaatsen, maar met sneue lieden als Dolle Driescht oid kan ik daarna het account wel sluiten.. Derhalve anonniem.. dat kan niet anders..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Anoniem 26 oktober 2011 07:08

    Dat is wat de media ons verteld beste anoniem. Inmiddels kennen we Mauro zo goed dat we ook weten dat hij op het vliegtuig is gezet en tot ooit. Ik kan me voorstellen dat mijn schrijven heftig over kan komen en ik kan me ook voorstellen dan mijn begin en afsluiter niet erg tactvol zijn. Dat is misschien vervelend of in de ogen van sommige vast grof. Maar feitelijk is het wel zo. De reactie van anoniem 1 die heeft een punt. Als je als ouder dat doet wat zijn dan je beweegredenen? Maar aan de andere kant als je een ticket kan betalen, kan je ook eten betalen. Nogmaals Mauro mag van mij met alle liefde blijven, alleen kan dat wettelijk niet. Of ik daarom mishandeld dient te worden vraag ik me af. Die post heb ik overigens verwijderd. Een discussie is prima, maar blinde haat vanwege een andere mening daar kan ik niets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Medelijden zou beter op zijn plek zijn dan boosheid lijkt me. Deze man heeft het gewoon niet zo goed begrepen, maar in plaats van het hem uitleggen gaan jullie lopen 'hakken'. Een beetje de pot verwijt de ketel natuurlijk.

    Helpdeskert. Heb je er ooit aan gedacht dat landsgrenzen zijn bedacht door hen die leven van verdeel en heers? En dat jij daar nu volop aan mee doet en daarmee dus eigenlijk op je eigen soort schijt?

    Jij en Mauro hebben veel meer gemeen dan dat jij - jezelf baserend op de corrupte media -, beseft?

    Het zijn dit soort redenaties, gebaseerd op lucht en aannames, die deze wereld tot de hellenpoel maken die het is. We hebben het over MENSEN, niet één of ander IETS.

    Een prikkelend stukje is het wel. Dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De wet kan veranderd worden. Dat weet jij ook wel DeHelpDeskert.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Daar heb je natuurlijk een punt.. debielen die je gaan bedreigen meteen verwijderen en indien nodig , onmiddelijk aangifte tegen doen..

    Dat terzijde.. Als je je info slechts uit de media haalt, kun je die beter achterwegen laten..
    Is alleen speculatie..

    Misschien spaarde moeder Mauro wel jaren en werkte ze voor mijn part als prostituee om een ticket tot een beter leven te kunnen kopen?? Allemaal speculatie.. En de slappe Minister Marionet kan wel degelijk een uitzonderingg maken, daar is hij toe bevoegd, intereseert me geen aars of dat een sneeuwbaleffect heeft.. Hij kan het en liegt dus GLASHARD wanneer hij beweert geen enkele mogenlijkheid te hebben. Waarschijnlijk zit Geerts lidje nog ferm tussen z'n billetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste helpdeksel,
    Als ICT-er moet jij als geen ander de uitdrukking "assumption is the mother of all screw ups" kennen.
    Aannames hebben de neiging tot fouten te leiden, toch neem/nam jij wel erg veel aan in deze case.
    Ik ben blij dat je in mijn bijdrage (Mordicant Anoniem1) enkele punten hebt kunnen ontdekken die als valide argumenten herkent zijn en misschien kun je deze zaak nog eesn overdenken en dan zonder de aannames en met iets meer empathie.

    Bedenk ook dat hoe minder empathie wij in het rijke westen laten zien hoe minder wij op begrip kunnen rekenen als wíj ooit een keer hulp nodig zijn. En gezien het feit dat we op dit moment onze zaken grondig in de soep laten lopen kon dat nog wel eens eerder zijn dan we denken.
    Mordicant

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Misschien zouden mensen zich wat vaker moeten inleven in andermans situatie. Goed, meneer de helpdeskert is gelukkig geboren in een welvarend klein landje, dus heeft in dat opzicht het al vanaf zijn geboorte mee. Heel makkelijk om te beredeneren vanuit het standpunt van iemand die toch wel veilig zit, maar objectief? Nee! De moeder van Mauro zal vast niet gedacht hebben: "hee, ik gooi mijn kind in een vliegtuig van mijn klein beetje centjes, hop naar Nederland zodat hij voor een verblijfsvergunning zal zorgen. Welke moeder zou dat haar kind aandoen?! Zo'n moeder wilt een goede toekomst voor haar kind en geef haar eens ongelijk? Mauro heeft hier als een "modelburger" geleefd, studeert en functioneert goed in de samenleving. Iets wat je van vele anderen (waaronder ook genoeg Nederlandse jongeren) niet kunt zeggen. Volslagen belachelijk om iemand in onzekerheid te laten leven en dan na 8!! jaar te beslissen dat hij weg moet. Hij weet niet beter meer dan het leven in Nederland. Hij is net zo Nederlands als JIJ en IK!

    Ik weet niet of je kinderen hebt, en ik hoop eigenlijk heel erg van niet, maar verplaats je in de moeder van Mauro, en durf dan te zeggen dat jij in een dergelijke situatie niet hetzelfde had gehandeld/gewild voor je kind. Stel dat Nederland ooit onder water loopt, wat men voorspelt, vlucht jij dan naar het buitenland om daar een nieuw bestaan op te bouwen of zeg je: we kunnen andere landen niet opzadelen met onze problemen, wij blijven lekker hier wachten tot ons huis onderloopt?!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh oh wat een hoop stront krijgt de blogger over zich heen gestort zeg. Wat moet men anders dan maar doen? Mauro maar lekker laten blijven omdat ie 'het zo goed doet en volledig geintegreerd is'? Enig idee hoeveel Mauro's er nog meer rondlopen hier of van plan zijn in zijn voetsporen te treden en ook het vliegtuig te pakken, zij het al dan niet uit eigen wil maar met dank aan de ouders en of andere belanghebbenden? Ik heb zelf geen idee om eerlijk te zijn, maar weet wel dat als we hem laten blijven er nog veul meer dergelijke gevallen gaan komen. 2 Woorden: AANZUIGENDE WERKING en dan niet die van het lekkere soort.
    Nee, wat de regering nu moet doen is hem zonder pardon gewoon keihard het land uit pleuren en daarmee gelijk voor eens en altijd goed duidelijk maken dat we niet langer een ruggegraatloos kutland zijn wat niet eens zijn eigen wetten uit kan voeren.
    Ook niet als je hier al tien jaar bent. Punt

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prima stuk. Erg jammer voor Mauro maar de wet zal eens moeten worden nageleefd. Maar nu ook geen andere uitzonderingen meer zo als de laatste jaren steeds meer gebeurt. Generaal pardon hebben we gehad dus het is wel mooi zo. En al die sukkels die Wilders hier de schuld van willen geven, de pvdarmoede is verantwoordelijk voor deze wet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jaren geleden was er opeens vrede in Angola. Maar ja, ondanks olie-vondsten ook armoede. Dus stuurden ouders hun kinderen per vliegtuig naar Portugal. Want als voormalig kolonisator was het makkelijk met paspoort en visum. Maar Portugal was niet het einddoel, dat was Nederland. Want de mensen hadden gehoord dat AMA's hier nooit worden teruggestuurd (want = zielig) en gratis een opleiding krijgen, plus volledige verzorging. Dus kwamen er opeens vele AMA's uit Angola naar Nederland. Asieltoerisme zeg maar. Nu zegt het Verdrag van Dublin dat asielzoekers naar het eerste land terug moeten (=Portugal dus) en het asielverzoek afgewezen moet worden. Maar ja, de linksche zieligheidsindustrie hè, dus bleven ze allemaal hier, op kosten van de belastingbetaler.
    En dan nu opeens een schok voor al die gutmenschen, al die linkschmenschen: de wet wordt nageleefd ! Ja, automobilisten moeten zich al jaren aan de wet houden maar Linksch dacht echt dat zij zelf wel uit konden maken of ze zich iets aan een wet gelegen wilden houden (vergelijk kraakverbod waar Job 'Pickwick' Cohen als burgemeester van Islamsterdam al bij voorbaat zei deze wet niet uit te zullen gaan voeren; een typisch voorbeeld van hoe Linksch z'n reet afveegt met de rechtsstaat, net hoe gelang het Linksch uitkomt...).
    Dus ja, de waarheid is hard voor al die pseudo-socialen (pseudo want het is altijd solidariteit op kosten van een ander...)...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. We weten niet wat de moeder destijds bezielde en misschien staat ze met tranen in haar ogen op het vliegveld van Luanda te wachten op de terugkeer van haar zoon. We weten eigenlijk ook niet of Mauro wel lief is. Vast staat dat er (bijna) geen wegen meer te bewandelen zijn die leiden tot een verlenging van het verblijf van Mauro.

    Misschien heeft het faciliteren van deze gezinshereniging in het thuisland ook een positieve kant. De terugkeer van een gezonde, goed opgeleide jongen in de kracht van zijn leven zou wel eens de de beste vorm van ontwikkelingshulp kunnen zijn die we als samenleving kunnen bieden. Juist dit soort jongeren kunnen een vitale bijdrage leveren aan een betere toekomst voor Angola waarin moeders zich niet langer genoodzaakt voelen de opvoeding van hun kroost te outsourcen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De reactie hierboven heeft zijn feiten niet helemaal op orde. Kijk eens naar deze link:

    http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37884&D1=8-9&D2=0&D3=1,3&D4=a&VW=T

    Daarin vinden we dat niet-westerse autochtonen in 2009 gemiddeld 2.01 kind per vrouw krijgen. Daarbij is de trend sterk dalend. Bovendien is dit aantal ongeveer gelijk aan dat van autochtone vrouwen in 2004.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. "ik zie liever anderen gaan dan jouw Mauro."

    Ik ook, met name de mensen die hierboven blijk geven van zo'n negatief mensbeeld. Want ja, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Ries,

    Je goed bedoelde brief aan Mauro zou oprecht zijn als niet óók jij, deze jongen gebruikt om je beklag te doen over asiel advocatuur en de 'zieligheidsindustrie' én als klapstuk dit alles in PvdA schoenen wilt schuiven.

    Bij mijn weten streeft de PVV NOG strengere wetten na dan de wet van Cohen, dus het is een beetje schijnheilig om te stellen dat zij er niks aan kunnen doen Ze gaan, al dan niet terecht, op hun strepen staan. De wet van Cohen heeft prima geholpen de cijfers zijn drastisch omlaag gegaan. Dus hem er nu mee om de oren te slaan, is een beetje vals.

    Natuurlijk is het vrij aan de PVV om te knokken voor hun standpunten en zich afzetten tegen alles wat naar links en elite ruikt, maar ze zouden meer toenadering moet zoeken op de meer sociale punten uit hun gedachtegoed, in plaats van altijd maar te schoppen, razen en tieren.

    Achterkamertjes politiek, transparantie, zakkenvullen, de PVV zou het allemaal anders doen, daar zie ik nog weinig van.

    Greetz Mirror

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @Heldschepsel
    Wanneer heb jij voor het laatst gelachen in je miserabele leven?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mike gozert,

    Het er om dat sommige zich gewoon weigeren neer te leggen bij een besluit, oké één keertje extra proberen prima en begrijpelijk. Maar wat er nu gebeurd is dat er een media circus wordt gecreëerd waarbij op het menselijk gevoel wordt gespeeld. Vervolgens krijgt Wilders natuurlijk de schuld want het is dit vreselijke onmenselijk kabinet! FOUT! http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/320619/Albayrak-wilde-als-staatssecretaris-Mauro-uitzetten.htm Het was namelijk in 2009 dat Albayrak van de PVDA hem al uit wilde zetten, het bleef toen muis stil. Maar nu hebben een zogenaamd rechts kabinet en is het allemaal de schuld van Wilders en Leers. Nee Leers voert gewoon de wet uit en een beslissing die al meerdere keren is gemaakt. NEE is NEE! op de een of andere manier gaat dat er bij links niet in. Ik vind het verschrikkelijk voor die jongen en zijn pleegouders en broertje, maar wat ik nog veel erger vind is dat ze die jongen al die jaren hebben laten leven met het idee dat hij kon blijven. Beter hadden ze hem in die jaren die hem hier nog restte kunnen voorbereiden op zijn terugkeer naar Angola. Dat had menselijk geweest, deze jongen moet nu onnodig leiden vanwege wat gutmenschen die niet willen luisteren. En ook nog even politiek wilden scoren om Wilders hier de schuld van te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Anoniem 27 oktober 2011 07:38

    Ik lach iedere dag. Zojuist nog om je verontwaardigde plempsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. tja de linkse leugens:

    http://politiekincorrectblog.blogspot.com/2011/10/mauro-enda-nawa.html#more

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Voor de mensen achter sommige reacties hebben ze in het Engels een mooie term, 'Bleeding hearts'. Sommige mensen kunnen gewoon geen passende afstand nemen van hun idealen wanneer de realiteit daarom vraagt. Ik heb geen zin om voor alle Mauro's van de wereld te betalen, of dat zijn ouders in een gezinshereniging onze cultuur komen 'verrijken' en alle andere initiatieven om zoveel mogelijk zieligerds te faciliteren. Ook misselijk om alles abject en immoreel te noemen die afwijken van hun eigen mening.
    Als mede-iteejer ben ik het grotendeels eens met dehelpdeskert

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Merkwaardig dat er hier weer zo in stereotypes wordt gedacht en gesproken. Ik ken zat linkserts die zo immoreel en inhumaan zijn als de pest. Ik ken ook rechtsen die in tegenstelling tot sommige rednecks hier wél menselijk genoeg zijn om empathie te bezitten, ik bijvoorbeeld ;).

    Helpdeksel stelt op 27 oktober 2011 07:41 dat het inhumaan was om deze Angolees zo lang te laten bungelen. Klopt. Geheel juist en ook juist dat dat deels door "gutmenschen" gedaan is (net als door rechtserts in de overheid overigens gedurende al die jaren). Maar het is dan vervolgens net iets te moeilijk voor helpdeksel om dan een klein stapje te maken naar de conclusie dat er daarom dus ook een verantwoordelijkheid ligt bij de NL overheid. En niet alleen omdat M. zo lang de kans heeft gekregen de zaak te "stallen" maar ook dat zijn pleegouders op bureaucratische gronden hem niet konden adopteren wat mede tot deze situatie heeft geleid.
    Bingo: inhumane fout nummer twee van de NL overheid.
    Dan komt het moment dat Leers moet gaan beslissen. Leers heeft simpelweg de mogelijkheid om te erkennen dat er aan twee kanten fouten zijn gemaakt, humaan zou zijn om een uitzondering (op basis van de gemaakte fouten) te maken.
    Worst case scenario is dan dat 75 vergelijkbare gevallen ook gebruik van die clementie zouden willen maken. BIG MOTHERFUCKING DEAL.... Timmer daarna de asielprocedures dicht dat deze shit niet meer kan gebeuren en dat mensen sneller weten waar ze aan toe zijn.
    Maar neen. Gedoogpartner PVV heeft zijn tentakels om Leers heen gedrapeerd en hij heeft om die reden geen keuzes meer.
    Logisch? nee. Humaan? nee. Partij politiek correct? ja. Met dank aan de PVV.

    reageerders die verbeten "regels zijn regels" brullen doen dit over het algemeen omdat zij sowieso ons land van vreemde smetten vrij zouden willen zien en in elke "vreemdeling" een kutmarrokaantje zien.
    Ze brullen ook geen "regels zijn regels" als ze weer eens een boete krijgen voor 53 Km/u in de stad.
    Mordicant

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik heb alle reacties zorgvuldig doorgelezen, maar de eerste onfrisse reacties op DeHelpDeskert hadden mijn mening eigenlijk al gevormd/bevestigd.
    De razende, radeloze wijze waarop deze lieden reageren geeft voor mij genoeg aan.
    Ik wil mijn zin, argumenten overbodig, ik wil mijn zin.
    Helaas moet ik constateren dat dit toch echt in linkse kringen meer voorkomt dan elders.
    En over die bekeuring van 53 Km ja ben ik het niet mee eens, MAAR ik betaal hem wel. Vul nu zelf maar in wat ik daar mee bedoel.
    Olieboer.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @Anoniem 27 oktober 2011 14:18
    Je wilde argumenten, weerleg deze dan eens:

    Doordat de overheid op bureaucratische gronden in de voorgaande jaren de adoptie van M wist te torpederen* heeft de overheid dus gezorgd dat het probleem van de verblijfsvergunning kon ontstaan in the first place.
    amiright?
    Dan ligt er dus een groot stuk verantwoordelijkheid bij de overheid voor de ontstane situatie, het is dan niet rechtvaardig te noemen dat M slachtoffer word van een situatie die door de overheid geschapen is.

    In een dergelijk geval moet je dan niet naar de letter van de wet maar in de geest van de wet handelen.

    *voor zover ik kan vinden was de overheid niet overtuigt van de rechtsgeldigheid van 1 document uit Angola..
    Mordicant

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zou het niet handig zijn, als we te weten komen hoe de situatie in Angola is en hoe het met zijn biologische ouders gaat? Als er iets van is, dan heb ik daar nog geen artikel over gelezen. Misschien krijgen we dan een beter inzicht. Is hij wel een echte asielzoeker ? Let wel: Van mij mag hij blijven, hoor, totdat hij zelf terug wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Volgens de regels en rechtstaat had Mauro mogen blijven als Leers, als minister, hiervoor toestemming geeft. Leers heeft hierin een vrije hand, volgens de regels.
    Dit zou zeer netjes en rechtvaardig zijn geweest, want Leers vertegenwoordigd een overheid die inzake Mauro grote fouten heeft gemaakt. Mede hierdoor is Mauro in deze situatie beland.
    Een overheid die fouten maakt moet zich, volgens de rechtstaat, hier ook op enige wijze voor verantwoorden naar het slachtoffer. Iemand die bijvoorbeeld onterecht in de gevangenis word gegooid, heeft ook recht op een schade vergoeding.
    De beslissing van Leers lijkt mij dus in die zin onrechtmatig, aangezien hij Mauro geen schadevergoeding biedt voor het onrecht dat de Nederlandse overheid hem heeft aangedaan. Hij laat als het ware Lucy de B. vrij met de woorden, 'Sorry, was niet de bedoeling, maar shit happens. Doei!'.
    JanT

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo,
    Als wij daar als mensen zouden komen kijken we onze ogen uit omdat het allemaal zo anders is. Wij zijn gewent dat we overal kunnen bellen en zelfs te kunnen internetten. Daar maakt me zich druk of ze morgen nog wel genoeg water hebben zodat ze kunnen drinken en zelfs zich kunnen wassen.
    Het gaat hier om een jongen die inmiddels is verwesterd. die is gewend om te kunnen internetten, te sms-en en om gewoon te kunnen douchen wanneer hij dat wil.
    Zien ze nu echt dat hij een toekomst heeft in een land waar hij niet eens meer de moedertaal spreekt?

    Mensen die zo spreken denken dat het allemaal wel mee valt. Maar het is geen uitje zoals expeditie robinson!!! Dit is de harde waarheid, hij wordt gewoon aan zijn lot overgelaten.

    Geeft hem een verblijfs vergunning want hij heeft al ruim 8 jaar laten zien dat hij mee wil delen aan de nederlandse overheid. Hij wil heel graag maar hij wordt tegen gehouden door onzekerheid.

    Gabriëlla Oortwijn

    BeantwoordenVerwijderen